شهید قمصری

یادبود دیدبان شهید مجید ملاعبدالله قمصری

شهید قمصری

یادبود دیدبان شهید مجید ملاعبدالله قمصری

سلام خوش آمدید
دیدبان شهید حسن صدیقی

شهید حسن صدیقی

نام پدر: محمد
تاریخ تولد: 11-5-1344 شمسی
محل تولد: گلستان - مینودشت 
سرباز-دیدبان 
تاریخ شهادت : 21-2-1366 شمسی
محل شهادت : بانه 
گلزار شهدا: خواجه ربیع
خراسان رضوی - مشهد


نویسنده: علی مزینانی عسکری - چهارشنبه پانزدهم اردیبهشت ۱۳۹۵
مینودشتِ گرگان محل تولد فرزند تعزیه خوان به نام مزینان مرحوم محمد صدیقی مزینانی است که سال ها با صدای خاص و گرمش نقش حضرت علی اکبر (ع) و مدتی نیز وهب را در عاشورای مزینان اجرا می کرد.

ذاکر اهلبیت علیهم السلام ، مرحوم حاج محمد صدیقی با تولد این فرزند پسر در سال 1344 نامش را حسن گذاشت تا به طور احسن راه اسلاف بزرگوار خویش را بپیماید و وقت جهاد علم بردوش بگیرد و به جنگ یزیدیان زمان بشتابد.

حسن دوران تحصیل ابتدایی و راهنمایی را در شهرستان مینودشت به پایان رساند و پس از آن به کار در کفاشی مشغول شد. با شروع جنگ تحمیلی او برای حضور در صف رزمندگان لحظه شماری می کرد تا اینکه توانست جواز اعزام را از والدین خود دریافت کند و پس از طی دوره آموزشی به عنوان سرباز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عازم مناطق عملیاتی دفاع مقدس شد و پس از چند بار حضور در جبهه در بیست و یکم اردیبهشت 1366 در منطقه ی بانه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در بهشت رضای مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) جایی که مرحوم محمد صدیقی به خاطر ارادتش به ثامن الحجج(ع) برای سکونت دائم انتخاب کرده بود به خاک سپرده شد.

پیام شهید حسن صدیقی:

برادران و خواهران عزیز! شما را به اقامه فریضه نماز و گرفتن روزه و عشق و علاقه به انقلاب و امام توصیه می کنم.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی